I Have a Question
Only logged in members can reply and interact with the post.
Join Similar Worlds today »

Have you ever just ask a friend a question that you asked out of curiosity and think is an innocent question but the friend take offense to it??

I do it all the time but unintentionally is the problem with me or is it normal??? I ask a lot of questions because I'm just a curious person. I don't ask friends questions to be offensive but I seem to give the opposite impression why
Oldest First | Newest First | Top
BlueVeins · 18-21, M
I'd need an example to really know. I think it's normal to happen occasionally, but not regularly. Maybe you aren't sensitive enough, maybe you're oversensitive, idk.
Prettybratbi1tch · 22-25, F
[@4199,BlueVeins] maybe I am insensitive idk an example is a friend of mine asked if I was at work; I replied by asking why (our convo was via text I didn't use all caps or anything I just typed why and he took offense to it?) I didn't mean to come off as offensive I was just curious about his curiosity but he took it the wrong way
BlueVeins · 18-21, M
[@926164,Prettybratbi1tch] sounds like kinda a mix of his hypersensitivity and your insensitivity. Like if someone asks you a question & the answer isn't a secret at all, just asking 'why' is kinda shitty because it's a non-answer and it can sometimes feel like you're implying that they have questionable intent, if that makes sense. But it's not a big enough deal to warrant him getting legit mad.
Prettybratbi1tch · 22-25, F
[@4199,BlueVeins] he got mad and stopped talking to me
MrMonnyPenny · 22-25, M
well I remember once my friend was round my house and he asked me about my suicide attempt when I was younger. And my little brother was there (who I’ve never let know about it). That pissed me off.

So yeah an innocent question can be offensive in the wrong context or with the wrong people about.
Maybe you should think twice before asking stuff
Prettybratbi1tch · 22-25, F
[@209334,StellasXOF] my curiosity digs at me it's impossible to not ask what I wanna know 🤦‍♀️

 
Post Comment
 
4892 people following
I Have a Question
Personal Stories, Advice, and Support
New Post
Health LGBT
Group Members